Search

Kas tie viešieji ryšiai ir ar jie tinka smulkiajam verslui?

Žodžiai „viešieji ryšiai“ arba „pijaras“ Lietuvoje šiandien girdimi dažnai, tačiau jų reikšmė vis dar apipinta mitais. Vieni mano, kad tai įmonės reklama, kiti sako, kad tai komunikacijos krizių didelėse įmonėse valdymas, treti įsivaizduoja, jog tai ryšio su klientais palaikymas. Nors visi šie apibūdinimai su viešaisiais ryšiais susiję, jie nėra visai tikslūs ir dažnai gali suklaidinti.

Kas tie „viešieji ryšiai“?


Žodžių junginys „viešieji ryšiai“ šiandien ypač paplitęs, tačiau nėra iki galo tikslus. Iš tikrųjų ši sritis vadinama ryšiais su visuomene (angl. Public Relations, PR). Iš angliško termino pirmųjų dviejų raidžių „PR“ ateina ir lietuviškas pavadinimas „pijaras“.


Kalbant paprastai, ryšiai su visuomene apima visą įmonės viešąją komunikaciją – nuo socialinių tinklų iki komentarų žiniasklaidoje ar viešų kompanijos produktų pristatymų. Viskas, ką įmonė nori pasakyti ar parodyti, yra PR atsakomybėje.


Tiesa, originali sąvoka pirmiausia apima komunikaciją būtent žiniasklaidos priemonėse – nuo portalų iki televizijos ir radijo. Būtent todėl ryšiai su visuomene dažnai vadinami dar ir ryšiais su žiniasklaida.


Vis tik šiandien šios srities atsakomybės išsiplėtė ir jos profesionalai dažnai atsakingi už kiekvieną viešą kompanijos žodį. Todėl vykdo komunikaciją ir socialiniuose tinkluose, ir prisideda prie vidinės įmonių komunikacijos projektų, ir net gali sukurti darbdavio įvaizdžio kampanijas.


Turbūt tik tiesioginė produktų reklama lauko ekranuose, TV klipuose ir portalų baneriuose dažnai iškrenta iš ryšių su visuomene prerogatyvos ir yra rinkodaros skyriaus atsakomybėje.


Ką visai tai reiškia praktiškai?


Realybėje tai reiškia, kad ryšių su visuomene agentūros ar paslaugas teikiantys laisvai samdomi specialistai tiesiog padeda žinias apie verslą paskleisti kiek įmanoma plačiau.


Turite Lietuvoje dar negirdėtą produktą? Savo sektoriuje pasiekėte reikšmingas pergales, o gal inicijavote permainas? Jūsų ekspertai gali pasidalinti įžvalgomis apie rinką? Apie visa tai ir dar daugiau verslas gali ir turi kalbėti viešai.


Būtent tai padaryti ir padeda PR specialistai. Todėl dažniausiai jie atsakingi už:


· Žinios perdavimą žurnalistams ir paskleidimą portaluose;

· Komunikaciją socialiniuose tinkluose;

· Žinutę įmonės puslapyje ar vidinėse sistemose;

· Interviu galimybes radijuje, televizijoje, portaluose ar tinklalaidėse.


Beje, Lietuvos PR rinka nuo užsienio skiriasi tuo, kad yra gerokai mažiau kristalizuota. Užsienyje PR‘o specialistai dažniausiai dirba išimtinai su žiniasklaida, o socialinius tinklus, korporatyvinę ir vidinę komunikaciją valdo kiti įmonės skyriai.


Tuo tarpu Lietuvoje beveik visa komunikacija atsiduria PR‘o rankose. Tai verčia mūsų šalies specialistus įgyti gerokai didesnį spektrą kompetencijų ir darbus atlikti „iš vienų rankų“, o verslams leidžia sutaupyti resursų.


Ar viešieji ryšiai tinka tik didelėms įmonėms?


Čia yra svarbiausias klausimas, kuris ir paskatino mus įkurti „Informed Agency“ – smulkiajam ir vidutiniam verslui skirtą ryšių su visuomene agentūrą.


O atsakymas labai paprastas ir vienareikšmis – komunikacija tinka ir yra būtina visiems. Jos būdas, mastas, tipai gali skirtis, tačiau šiandien viešas kalbėjimas padeda pritraukti klientų, didinti prekės ženklo žinomumą, skleisti verslo misiją ir tiesiog veikti efektyviau.


Ir kuo komunikacija kokybiškesnė ir tikslesnė, tuo rezultatai greitesni ir geresni. Šiandien tai vienareikšmiškai vienas esminių įrankių vystant verslą.


O apie ką verslui kalbėti? Būtent apie tai yra kitas mūsų blogo įrašas.

7 views0 comments